marți, 4 mai 2010

Iron Man 2 (2010)

Unde ti-e inima omule de fier?

rating: Eroare

Sunt un fan al filmelor cu supereroi, al ecranizarilor Marvel si al lui Robert Downey Jr. Pentru mine nu exista un alt tip mai carismatic in rolul excentricului miliardar Tony Stark si deci nimeni mai potrivit in al intruchipa pe Iron Man. De asta am si apreciat atat de mult primul film. A avut un impact considerabil datorita rolului ce-i venea ca o manusa lui Downey, efectelor vizuale de mare clasa si actiunii foarte bine inchegate cu un deznodamant destul de tensionant. Iron Man 2 m-a dezamagit. Nu ma asteptam sa fie mai bun ca primul, departe de mine gandul, dar mi-as fi dorit o noua aventura care sa-mi dea palpitatii senzoriale. In schimb am urmarit un numar mare de personaje geniale sau doar agreabile puse intr-o serie de situatii prostesti si chiar dezagreabile. Am simtit ca parca nimeni nu lua in serios filmul. Era doar o insiruire de gag-uri, replici pretins smechere si atificii declansate prematur. Downey a stralucit, efectele speciale au "rulat" dar am avut impresia ca scenariul si regia au facut pipi pe noi intocmai ca Tony Stark in costumul lui de fier. Zambind. Nu glumesc, chiar a facut-o.

Privind Iron Man 2 am avut aceeasi revelatie pe care am avut-o dupa Transformers 2: partea a doua e o parodie cu efecte speciale a primei parti. Neavand sarcina anterioara de a construi on personaj convingator, el existand deja gratie talentatului Downey, Jon Favreau rataceste artistic mai multe fire narative pana face un nod din ele. Intai il avem pe Tony Stark intr-o criza existentiala provocata de infectia cu paladiu provocata la randu-i de functionarea defectuoasa a reactorului care-i tine loc de inima. In mod natural el, miliardarul pisicher, geniul afemeiat, sufera in tacere ca un caine si pierde orice motiv pentru a mai lupta devenind un iron emo. Pai n-as fi zis ca omul de fier are o atitudine de quitter dar uite.. La greutati insa raul vegheaza. Intra in scena villain-ul Ivan Vanko (Mickey Rourke) care imbracand costumul de Whiplash il biciuieste pe dumnezeul armelor la sange. Nimic de comentat, Mickey arata ca o gorila ucraineana tatuata din gat pana-n talpi si venita la recuperat banii investiti dar cu toate astea nu parea sa aibe deloc niste intentii criminale. Iar trecutul lui desprinde un alt fir interesant care se conecteaza incomplet cu cel al lui Tony prin intermediul tatilor lor. Totusi personajul sau nu are suficent timp pe ecran si nici macar un scop clar, adica l-a facut pe Tony sa-si arate slabiciunea... si acum vrea sa-l omoare sau ce? De ce? In plus, confruntarea finala a fost slaba rau, ceva gen 30 de secunde. Pac pac.


Prezenta lui Scarlett Johansson o inteleg perfect. She's hot. Si in costum de latex de supererou SHIELD ofera niste scene admirabile de cafteala. Complet inutile insa, altfel decat pentru bucuria spectatorilor de gen masculin. La naiba, era Black Widow, merita un rol mai plin decat cel de secretara. Gwyneth Paltrow mi-a parut mai obosita decat in primul film. Probabil asa trebuia sa fie de vreme ce devenise CEO la Stark Co. Dar chimia dintre ea si Tony a cam lipsit, mai putin in birou cand el ii aduce capsunile. In rest o lunga serie de replici infantile si clisee cheesy. Don Cheadle l-a inlocuit pe Terrance Howard in rolul "aghiotantului" Rhodey the War Machine, dar mi-a ramas indiferent pana la final cand a servit replica de maxim impact: Get your own roof! Pe Sam Rockwell l-am lasat la urma pentru ca nu stiu cum sa ma pronunt. Pe alocuri era sclipitor dar alte dati parea total retard in rolul lui Justin Hammer, rivalul caricatural al industriasului Stark. Cu asa echipa era un potential imens dar l-au irosit intr-o derulare incoerenta de premise pe care sa cladesti ceva intrigant. Doar ca intriga n-a aparut deloc.


Ca sa fiu sincer filmul asta a parut mai degraba o criza a barbatului de 40 de ani. Iron Man face o gramada de lucruri idioate, de parca si-ar dori sa recupereze ce n-a trait inca: piloteaza in formula 1, face pe DJ-ul, danseaza beat si in general se comporta stupid pana se satura Nick Fury (Samuel L. Jackson) si-i trage o proverbiala "chelfaneala" amintindu-i ca la origine era un savant genial. Asta e partea care mi-a placut mie mai mult, intoarcerea eroului la "hardware". Pana atunci a fost mult sclipici si galagie, product placement pentru Audi si mai mult talk decat show. Problema cu acest film este ca in nici o clipa nu a parut vreunul din personajele principale intr-un pericol real. Au fost prea multi actori cu nume. A lipsit un graunte de dramatism ca sa-l pot lua in serios. Un miez al povestii. O inima. Imi pare rau. Dar intr-un fel ma bucur ca cei cu care am vazut "gogoasa" s-au distrat: Dan, Raka si Creata au fost clar entuziasmati. Ii invidiez pentru asta. Intuitia imi spune ca rostul lui Iron Man 2 a fost sa pregateasca terenul pentru ce va urma: Thor, The Avengers, Captain America etc...
Trailer

Un comentariu:

  1. "Am simtit ca parca nimeni nu lua in serios filmul."
    Perfect de acord. Pacat de resursele risipite complet aiurea.
    La fel, si eu ii invidiezi uneori pe cei care reusesc sa se distreze. Mai zambesc si eu, dar per total mi se pare trist.

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.