sâmbătă, 16 aprilie 2011

Charlie Chaplin Indragostit

"REALITATEA" DESPRE CHARLOT


Ce poti sa mai spui despre Charlie Chaplin? A fost numit in repetate randuri artistul secolului XX. Iubit in egala masura de elita si de plebe. Imaginati-va ca "sala" cerea reluarea scenelor mai spumoase la unele proiectii. A fost adulat, imitat, copiat, omagiat si a inspirat generatii de artisti. Kusturica e fan declarat. Google i-a dedicat un doodle (logo personalizat), azi la 122 de ani de la nastere.

In copilarie, Chaplin mi se parea urias. Acum mi se pare si mai urias pentru ca inteleg ce a facut. Ca sa citez un actor/regizor roman (Petre Nicolae): "Asa se intampla cand relatiile umane sunt rezolvate bine si cu sinceritate". Va fac o confesiune: primele secvente de film artistic pe care i le-am aratat fiicei mele sunt din The Circus (1928). I-au placut.

Tot din sertarul cu taine* am scos si acest articol dedicat primei iubiri a lui Chaplin. Apare intr-o revista de mondenitati, scrisa in stil de cancan. "Ghinionul lui la femei a ajuns proverbial. Desigur, nu trebuie sa dam crezare tuturor povestilor. Caci astazi, ajunge ca Charlot sa fie vazut de doua ori in compania unei femei, pentru ca toata lumea sa spue ca este amorezat lulea de dansa. Faptul s'a petrecut chiar in cursul acestei veri, cand - oameni bine informati pretind ca Charlot a fost indragostit nu mai putin decat de patru ori".

Articolul a aparut in revista Realitatea Ilustrata din -atentie!- septembrie 1931, deci acum 80 de ani, cand Charlot avea 42 si faima, averea si cuceririle unor Brad Pitt si George Clooney la un loc.

si continuarea pe pagina urmatoare


*multumiri Adrianei si lui Liviu Bulz, alti doi iubitori ai Vagabondului, care au avut incredere sa-mi lasa pe mana antichitaturile lor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.